Work :)

Assalamualaikum & Hye reader(s)

Ehemmmmm testing testingg *test microphone* Anybody home? *krikk krikkk bunyi cengkerik* K tak ada orang jawab -.- Aaa macam nie. Ekceli aku nak beritahu *errr bagitau* hampa semua yang aku dah start kerjaaaaaaaaaaaaaa pada 6May2013. Maksudnya aku hanya bergelar penganggur selama 6hari. Hoyeahhhhh :P Namun begitu! HAHA tudiaaaa ayat. Hmmm aku baru kerja 2hari. So far, kerja semua okay. Kawan-kawan pun okay. Tak lahh kawan sangat. Sebab ramai budak-budak lepasan SPM. Aku nie boleh dianggap sebagai 'KAKAK' k -.- *terasa tua sangat dengan umur 19 nie* Dan memandangkan esok kerja start lewat, aku gunakan malam ni untuk berjimbaaa. Choiiii kau berjimba kat kelab malam *gaya Johan* Aku mampu berjimba dekat rumah jaa. Berjimba aku tu maksudnya online like a boss, and tidur lewat sikit. Tapi tak lewat sangat kot sebab letih teruk dah niee -.-

Okay mehh sini mehhh nak cerita sikit. Aku boleh pi cari kerja pun sebab ibu aku laa ajak. Masa beliau OTW balik rumah, beliau call aku :

le Conversation :
*Phone vibrates* *Me answers*

Me : Hello Assalamualaikum. Awat ibu?
Ibu : Waalaikumsalam. Jom pi cari keja. Ibu bawak. Ibu dah OTW balik nie. Nak pi dakk?
Me : Ehh awal pulak ibu balik harini? awat awal sangat? *tanya jaa lebih. Soalan xjawab pun -.-*
Ibu : Aaaaa ibu balik awal harini. Nakpi tak? Jom laa ibu teman. Pi bersiap cepat. Ibu nak sampai rumah dah nie. Satgi ibu tunggu dalam kereta jaa k?
Me : Okay okay. *bersiap as fast as lightning*

Then lepas bersiap, terus pergi apply kerja. And fortunately dapat kerja yang di'apply' tu. Siap suruh aku masuk awal lagi -.- Padahal Kak Ana (supervisor) tanya, bila nak masuk kerja? Then bila cakap nak masuk lewat sikit sebab ada hal, Kak Ana jawab macam nie :" Masuk esok boleh tak? Then nanti kalau tarikh yang ada hal tu, kami arrange bagi awak cuti time tu" Then, aku on jelah kannn. HAHA atleast dapat jugekkk fuluss $_$ Tudiaaaa nampak dakkk mata duitan? Mata duitan kalau gila duit sendiri xpa, jangan dok gila duit orang dah laa. Kan kannnnnnnnn? Hmm lagi satu sebab aku semangat nak kumpul duit sebab dok aim Galaxy S4. Hoho tapi aku aim jelah. Kalau aku rasa besar sangat, aku beli yang lain kot. KOT jea :P And part paling penting, aku nak bagi duit kat parents aku. Then gaji yang third aku plan nak belanja kawan-kawan. Huhu InsyaAllah. Tu plan aku. Tapi Allah yang akan tentukan plan aku tu berjaya atau tak. Just pray for me kay? Doakan hari-hari aku sebagai seorang staff Happy Home Kulim berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Amiin :) That's all. Thanks for reading. Assalamualaikum :)


Perhaps a great deed is belittled by an intention. And perhaps a small deed, by sincere intention, is made great

No comments: