broken family ,



Assalamualaikum & Hye (:

hidup dalam broken family bukan suatu yang mudah . yaa , memang aku tak pernah rasa . tapi , bila berkawan dengan kawan-2 yang hidup dalam broken family ni , aku seolah-2 rasa jugak apa yang kawan-2 aku rasa . melalui cerita-2 yang dikongsi . sedih .

benda yang buat aku bertambah sedih bila ada mulut-2 yang cakap tak guna otak . cakap ikut perasaan dan teori yang dibuat sendiri tanpa kajian yang betul-2 dijamin kebenarannya . menyalahkan broken family tu adalah penyebab seseorang tu hancur masa depan . yaa , aku mengaku . memang ada segelintir manusia yang hancur masa depan sebab broken family ni . parents bergaduh , anak-2 jadi mangsa . kasih sayang tak cukup banyak . and finally , depa-2 ni salah pilih kawan then jadi anak durhaka dan bermasalah .

hmm , berdasarkan pengalaman aku belajar lahh kan . ramai kawan-2 aku yang hidup dalam broken family ni . cikgu aku pun ada . ingat depa semua ni tak boleh berjaya ka ? semangat depa ni kuat sangat . tak senang nak give up . dan kebanyakan depa ni pandai-2 . dan cikgu aku tu . dulu , jadi pelajar cemerlang kat sekolah . bila dah jadi cikgu , haa jadi cikgu pakar lagii . see ? depa ni boleh berjay laa . jangan tau nak pandang rendah kat orang jaa .

so , kat sini . aku nak pesan laa kat sesiapa yang terasa pernah / selalu / suka pandang rendah kat golongan macam ni , pleaseee lahhh . STOP ! bukan hebat sangat pun dok pandang rendah kat orang . nanti kena kat batang hidung sendiri . haa baru ada akai . kalau ada kawan-2 yang macam ni , kawan laa elok-2 . maybe kita boleh tolong golongan-2 ni jadi lebih tabah mungkin ? okayy , tamat sudah sesi luahan hati . thankyou for reading :D

If you want it badly enough , there are no limits on what you can achieve

1 comment:

Nadwan H.R. said...

Can I use the photo above as my new book please?