5 kekurangan lelaki perlu dibaiki


Assalamualaikum & Hye :D

apa khabar semua ? sihat ? *bajet macam ramai orang usha blog aku* hmm petang tadi kan . aku terbaca satu article ni kat majalah . article tu pasal 5 kekurangan lelaki yang perlu dibaiki . haa penting tau kepada lelaki-2 untuk tahu benda ni . sebab perempuan tak suka lelaki-2 yang ada ciri-2 macam ni kat dalam diri korang ! NO NO NO ! :D sape-2 yang nak ngorat tu , pastikan korg hindarkan 5 sikap kat bawah ni tau ! haa jomm , aku nak share .

1. Terlalu Kedekut
haaa ingat , jangan terlalu kedekut ! kalau setiap kali keluar tu , rajin-2 lahh nak keluarkan duit . belanja lahh sikit . alaa , setakat nak makan , tengok wayang tu . berapa lahh sangat kan . takkan lahh aweks yang nak kena belanja pulak ? jangan risau , perempuan ni dia ada hati jugak . kalau dia ada duit lebih tu , nt dia belanja lahh balik ! hehe :D

2. Tidak Gentleman
ho ho ho , ni memang aku sokong sangat-2 ! lelaki yang gentleman ni sangat dipandang tinggi oleh aku . hurmm , lelaki ni kan kadang-2 style tak ambil kisah sangat dengan benda yang jadi . tapi perempuan pulak , sangat ambil kisah dengan benda-2 yang lelaki anggap benda remeh ni . contoh macam , tarikh kapel , birthday , etc . so , korg kena lahh lebih peka dengan benda-2 macam ni supaya dapat laa korg tambat hati sape-2 nanti kan . jangan sellfish !

3. Hipokrit
selama aku hidup , lelaki yang aku kenal ramai ada perangai ni =.=' depan cakap lain , belakang cakap lain . depan puji , belakang kutuk . haihh , buanglahh perangai tu ye ! be yourself , dan try untuk tak sakitkan hati orang lain ye (:

4. Perasan
haiyy , yang ni paling xboleh blah =.=' certain lelaki ni kan . dorg rasa dah cukup handsome . lepas tu , buat conclusion sendiri yang dorg ni xlayak berkawan dengan orang yang tak cantik / tak setaraf tahap ke'handsome'an dengan dorg . apa punya perangai lahh ni . kita ni manusia biasa lahh . muka handsome tu , sekelip mata jea boleh hilang bang oii . so , baiki sikap !

5. Sikap buaya darat
amboii boii , kesian kat buaya . dia pulak yang jadi mangsa keadaan . mintak maaf ye incik buaya :D haa ini lagi satu sikap lelaki kan . suka sangat mainkan perempuan . sekali kena kat batang hidung sendiri tu , haa baru tau . or macam aku selalu cakap , baru ada akai !

haa selesai sudah laaa . dah cukup lima . hurmm , kalau nak ikut , macam banyak lagi . tapi yang ni memang lahh selalu sangat yang ada pada lelaki sahaja . so , sesiapa yang bercintan-cintun tu . try baiki diri okay ? hehe good luck ! :D

You can't have a better tomorrow if you're thinking about yesterday

No comments: