eeyuwwww , gewdikxx lha you nieyhh =.='

 Assalamualaikum & Hye kawan kawan :D

emm qwi nieyh hyda nuck stowie mowie pqsql bqhqsew wempitzz . ahakzzxx :D erghh erghh =.=' okay stop ! haha mai nak translate balik : emm hari ni hyda nak story mory pasal bahasa rempit . rempit ?? haha latak lahh . tapi aku panggil bahasa terencat . sebab apa terencat ?? 

  • huruf yang tak perlu ditambah , gatai tangan pi tambah
  • huruf yang nak sama bentuk , gatai tangan pi tukaq
  • huruf yang tak perlu guna , gatai pi replace / tambah * konon nak bagi nampak manja and comel gitu
  • bahasa yang memerlukan orang yang sama terencat untuk faham 200% tanpa ada rasa musykil / pelik / konfius dan tersekat masa baca sebab dia pun sama jaa guna jugak bahasa ni .
  • perkataan yang sangat relax ditaip ibarat perkataan tu memang wujud .
  • perkataan yang ditaip ibarat ada huruf kat keyboard hilang / rosak / takboleh guna
  • perkataan yang ditaip ibarat huruf huruf kat keyboard dia dah ditukar tempat .
haa  cukup kot ? tapi yang tu pendapat aku lahh kan . aku pun pelik lahh sejak bila muncul bahasa bahasa macam ni =.=' sapa yang tau , toloonggglahhhh kongsi info . aku pun nak tau jugak sapa yang cipta bahasa ni . pewlikxxsss tau tarkx ? hadoi . aku ingatkan setakat tambah tambah ' eww ' saja macam yang AnwarHadi cakap tu . tapi baru baru ni , aku terjumpa satu gambar kat facebook . tu pun ada orang yang share . nak tengok dak ? nahh ; 


haa try lahh baca try try . aku nak bagi faham awek tu cakap apa pun jenoh ulang dua tiga kali . at last , baru aku tau keyword diaaa . dia punya huruf 'q' tu jadi 'a' . haha apaaa punyaa turrrr =.=' bapak ahh serabut pala jaa nak baca . guna lahh bahasa betoi sikit wehh . jangan jadi perosak bahasa pulokk =.=' setakat shortform boleh gagah laa lagi kenn . err sapa yang guna bahasa 'comel' ni , please nahh . ubah bahasa hampa . bahasa melayu ni dah cukup elok dah pun . orang lain pun tak serabut pala nak faham apa yang hampa semua nak sampaikan tu . peace :D

bahasa jiwa bangsa . bahasa menunjukkan bangsa . bahasa dan bangsa itu tidak dijual beli ♥

No comments: